אני רוצה לדבר בעיקר על שרת העונות כי לדעתי כרגע הוא הכי פעיל.
אני שמתי לב שכמות המחוברים גדל לאט לאט לאורך זמן וזה סימן חיובי, ומקווה שזה ימשיך לגדול, אבל עכשיו אני אבוא לדבר על מה שאני חושב ששווה לבעלי המשחק לדון עם הקהילה.

1. האם יהיה עדכונים ודברים חדשים במשחק? ואם כן, האם יהיה לוז קבוע לדברים הללו?
אם במקרה חשבתם להוסיף כל מיני דברים קטנים למשחק בזמנים יחסית רנדומליים או בלי לוז קבוע, או יותר מזה עדכון ענק שישפיע על המשחק והקהילה בצורה מאוד חזק, אבל לא עשיתם עבורו יחסי ציבור מתאימים, אז בואו תחשבו איתי דקה ותראו מה אני מציע.
אני מציע שלפחות במינימום תתחילו לחשוב בצוות איזה סוג של עדכונים אתם מעוניינים למשחק שלכם, כי עדכונים בלוז מסודר הוא דווקא חיובי למשחק ובכלל לדיונים במדיה החברתית.
אם זה עדכון ענק אז זה ניתן לעשות פעם בעונה, ואם זה עדכונים קטנים אז שווה לשקול לעשות פעם בחודש או חודש וחצי, תלוי בלחץ שלכם ובתכנון, אבל זה חשוב לשמור על קביעות וסיסטמטיות.

2. בנקודה הקודמת דיברתי על כך ששינויים בסדר מסויים הוא חשוב ויתן לשחקנים מה לצפות, אז איך זה תורם למשחק בצורה שניתן לבדוק?
אם תפרסמו בפורום ובמדיה החברתית שלכם בפרק זמן מסויים לפני העדכונים אז הקהילה תהיה יותר פעילה במדיה ותחכה למידע על העדכונים הללו כדי לנצל אותם כמו שצריך כשיצאו ביום של העדכון.
היתרון לזה הוא ברור, שחקנים שמשחקים יהיו פעילים במדיה שלכם, ושחקנים שפרשו מהמשחק אבל חושבים לחזור, יראו שיהיה עדכון שאולי ימשוך אותם, כתוצאה מכך כל עדכון יעלה את כמות הפעילים.

הנה דגש: המטרה ששווה לחשוב, איך העדכון הבא יגרום לשחקנים שפרשו לחזור, ואיך העדכון הזה יגרום לשחקנים הקיימים להשאר, ואיך העדכון הבא ימשוך שחקנים חדשים? כל אלו חשובים בתכנון העדכון קטן או גדול.
אבל חשוב לזכור עדכון קטן נועד בעיקר להחזיק ולחזק את הקהילה הקיימת.
אם אתם רוצים להגדיל את כמות השחקנים של המשחק, אז העדכון הגדול בכל תחילת עונה הוא הדרך.

3. איוונט עונטי.
אתם יכולים לעשות איוונט יחודי ככה שבכל עונה יש שלושה פרקים(עדכונים), ועדכון העונה זה החלק הכי חשוב, זה הלוח שמחבר את שלושת העדכונים.
אתן רעיון:
עונה ראשונה(מלחמת החייזרים)
פרק ראשון(יום 0): חייזרים פרצו לארקדיה.
פרק שני(יום 30): מסניה נפרצה.
פרק שלישי(יום 60): ארגוליס בלהבות.
עקרונית הדבר הזה יכול להתבטא בכך שזה נותן עונה יחודית.
ככה שבמקרה של העונה הזאת, הערים נעולות וניתן לעלות לעיר הבאה בפרק הבא.
אבל יהיה דברים יחודיים בעיר הבאה בשונה ממה שכרגע יש.
נגיד שבפרק הראשון ארקדיה, כל השחקנים מתחברים בתחילת העונה ופתאום מקבלים הודעה שמפת ההתקפה נפרצה על ידי חייזרים ממימד אחר, אז עכשיו השחקנים יתקפו בנוסף למפלצות הרגילות גם חייזרים. אם תביס חייזר אז במקום להשיג מקורות אז ניתן יהיה להשיג אנרגיה. זה סוג של משאב מחוץ למשחק שהשימוש שלו יהיה להפעיל את הכוחות של החללית של החייזרים שמצאת כדי להשיג כל מיני יתרונות, כמו בונוס אזרחים בעדכון היומי(קבוע), בונוס כוח התקפה(קבוע) וכדומה.
וזה נכנס בארקדיה, במסניה ניתן לעשות שהאנרגיה יכולה ליצור חרבות ליזר, וקשתות ליזר וכדומה.
ובארגוליס כמו שהשם של הפרק, היא בלהבות, אז ארקדיה תקבל פריצה מחייזר טיטני שבלתי אפשרי להתמודד. רק לברוח!
אז כל מי שנותר בארקדיה בורח, ליתר דיוק המערכת מעיפה אותם למסניה.
ומי שנותר בארגוליס חייב להתכונן לקרב האגדי, הסיבה לכך שהחייזר יעלה למסניה תוך פרק זמן של שבוע, ולאחר שבועיים מהיום שעלה למסנייה(21 מהרגע שהגיע לארקדיה), הוא יגיע לארגוליס. 9 ימים אגדיים, זה האיוונט הסופי של העונה ובאותו זמן יהיה ניתן להקריב את כל הנשקים ממסניה ולאחד אותם לנשק אחד. אם זה נשק התקפה! אם זה הגנה! ריגול! הכל אפשרי!
והכי חשוב מהכל! כל החיילים שמתו ניתן לאמן אותם שוב!
אבל! זה מסיבה טובה מאוד.
החייזר לא רואה בעיניים, הוא יורק על החרבות אש שלכם והם מתכבים.
המגני קרח הם הגלידות השכונתיות שלו!

כדי להוסיף אקשן לפרק הזה, אז כל יום כמות מסויימת של שחקנים יקבלו תקיפה מהחייזר, ומי שלא יצליח להתגונן(כוח כללי), אז הוא יושמד~
אז עקרונית, אם לא ישארו שחקנים במסניה אז החייזר יכול לעלות מוקדם יותר לארגוליס.
אל תדאגו, כדי לעלות את הסיכויים שאתם אכן תקבלו השמדה אז כל מי שלא עבר את המינימום בכוח שמוגדר בעיר יושמד.
מה? אבל אני דירוג 15! אם אני מושמד אז איך ידעו שאני קיים?
אל תדאג דירוג 15! אתה תגיע לדירוג 1! במושמדים. בהנחה ואין דירוגים נמוכים ממך.
אז מה יקרה כשישאר כשהחייזר לא יכול להשמיד את השחקנים הנותרים בארגוליס?
אל תדאגו. החייזר לא מצליח להשמיד? אז תחשבו שוב! כל פעם שהחייזר השמיד שחקן אז כל הכוח הכללי של השחקן נשאב לחייזר.
ממסניה וגם בארגוליס. וכל יום יהיה בעמוד הראשי מספר בוהק ואדום שמראה שהחייזר עם כוח מסויים, ויהיה לידו כתוב כמה תחת סיכון להשמד.
אם בכל זאת יהיה כתוב 0, אז שמעו. אתם חזקים!

אבל בכל זאת. צריך להגיע לסוף העונה...ואי אפשר לתת לחייזר להשמיד את ארגוליס נכון?
אז יהיה אפשרות לתקוף את החייזר האגדי.
הבעיה? שלא ניתן להשמיד אותו.
אבל יהיה ניתן לעצור אותו ולהחזיק אותו עד סוף העונה.
אל תשכחו שיהיה עדכון גדול בעונה החדשה, אז החייזר לא יכול לעשות כרצונו!
לא יודע מה אתכם, אבל זה נשמע כמו סדרה נכון?


טוב בואו אסכם את מה שכתבתי עד עכשיו.
יהיו שלושה עדכונים בעונה, שזה פרק ראשון(יום 0), ואז פרק שני(יום 30), ובפרק השלישי(יום 60).
ולעונה יהיה סיפור מרכזי שבתחילתה נקבל רמזים שיכוונו אותנו למטרה הסופית של העונה באמצעות השינויים שיהיו במשחק.
עכשיו, מבחינת כמה זה יקדם את המשחק, אז אני יכול להגיד בוודאות שלפחות לעשות עדכונים כל פרק זמן מסויים זה חיובי להתקדמות המשחק.

תודה רבה אם קראתם עד לכאן.
רציתי לסיים במילה אחרונה, כשחקן יחסית ותיק בספרטה, אז אני רואה שהפורום כבר לא פעיל כמו פעם, ובמשחק הצאט כבר לא פעיל אז כנראה הרוב עברו למדיה אחרת כמו דיסקורד, אבל הפורום הוא עדיין המדיה הרשמית של המשחק ולכן אני כשחקן עדיין בא ובודק פה אם יש עדכונים, בגלל שאני רואה שאין עדכונים, אז אני כשחקן לא רואה צורך לחזור כי אין לי מה שמושך אותי למשחק.
חשבתי להגיד את זה כי היום בספרטה ראיתי הודעה מהתמיכה שביקשו מהשחקנים לבטא את דעתם על רעיונות גדולים.
אז הנה, קיבלתם רעיון שיכול לשנות את המודל גישה של המשחק בעדכונים.